Чи Гітлери полюють на кролів? «Кролик Джоджо» як спосіб дивитися в минуле

Онлайн-розмова про суперечливий фільм Тайки Вайтіті. Що це: комедія, водевіль, фарс чи нове слово в комеморації Голокосту?

УЧАСНИКИ

КИРИЛ ЛІПАТОВ

очільник наукового відділу Одеського художнього музею

ОКСАНА ДОВГОПОЛОВА

кураторка проєкту Минуле / Майбутнє / Мистецтво

Ця історія почалася рік тому, коли учасники дискусії, маючи різну оптику бачення одних і тих самих проблем, палко сперечалися про Instagram-проєкт Eva Stories. Вирішивши винести ці думки на загал, кураторки проєкту Минуле / Майбутнє / Мистецтво влаштували в межах Харківської бієнале молодого мистецтва дискусію «Віртуальне як публічне». Співкуратор бієнале Борис Філоненко у підсумку сказав, що розмова має відбутися в трьох раундах. Так і сталося. Вдруге учасники знайшли одне одного в Одесі на зустрічі «Комеморативні практики у віртуальному просторі», знову не дійшли згоди, проте зачепилися за тему фільму «Кролик Джоджо». Вона й лягла в основу нинішньої дискусії, на якій ці ж люди зустрінуться втретє.

Отже, говоримо про контроверсійну стрічку Тайки Вайтіті. Нам анонсували кіно про хлопчика, який має уявного друга Гітлера, дуже смішного Гітлера. А якщо копнути глибше, то виходить кіно про хлопчика, який уявляє себе наці, але знаходиться людина, яка каже йому: ти не наці. Що це було? Комедія, водевіль, фарс? Нове слово в комеморації Голокосту поряд із «Маусом» Арта Шпігельмана? Поділимось думками на онлайн-зустрічі. Буде не лекція – буде розмова про кардинально різне сприйняття фільму.

Онлайн-трансляція відбулася 20 травня 2020 року на Facebook-сторінці проєкту Минуле / Майбутнє / Мистецтво.

ВІДЕО

Заголовне фото — кадр із фільму «Кролик Джоджо», режисер Тайка Вайтіті, 2019