Кмитівський експеримент: як розмовляти з радянським минулим

Подіумна дискусія за участі авторів проєкту «Кмитівський музей радянського мистецтва імені Й.Д. Буханчука».
УЧАСНИКИ

НІКІТА КАДАН
художник, автор проєкту «Кмитівський музей радянського мистецтва»

ЄВГЕНІЯ МОЛЯР
мистецтвознавиця, арт-менеджерка, учасниця ініціативи ДЕ НЕ ДЕ, авторка проєкту «Кмитівський музей радянського мистецтва»

ОЛЬГА ГОНЧАР
культурологиня, директорка Меморіального музею тоталітарних режимів «Територія Терору»

ОКСАНА ДОВГОПОЛОВА
докторка філософських наук, професорка кафедри філософії Одеського національного університету імені І.І. Мечников
В 2019 році розгорнувся унікальний експеримент українських художників та мистецтвознавців, які запропонували зробити Кмитівський музей образотворчого мистецтва імені Й.Д. Буханчука в селі Кмитів під Житомиром точкою пропрацювання радянського минулого. Не «лампового» замилування, не гнівного обвинувачення, а саме пропрацювання.
Проєкт закінчився, але встиг наробити галасу. Він вивів на поверхню проблемні зони існування українського культурного простору, позначив больові точки, вказав на можливі шляхи змін. Разом з ініціаторами експерименту ми спробували зрозуміти, що це було: вирок чи відкриття нового напрямку, перемога чи поразка.
Подія відбулася 20 лютого 2020 року в Hub Гостиная в Одесі.
Фото — Наталія Ткаченко