З 11 березня по 23 липня 2023 року в Kunstmuseum Stuttgart, Німеччина, тривала кураторська виставка Катерини Семенюк та Оксани Довгополової «From 1914 till Ukraine». На тлі війни, яку веде Росія проти України, проєкт пропонує дискусію щодо долі та майбутнього Європи. Виставка об’єднує роботи Отто Дікса та українських митців.

Художній музей Штутгарта відомий своїм зібранням робіт Отто Дікса — знакового німецького живописця і графіка 20-го століття, що відобразив жах, у який війна занурює суспільство. На запрошення кураторки музею Анне Фіт співзасновниці платформи культури пам’яті Минуле / Майбутнє / Мистецтво Катерина Семенюк та Оксана Довгополова розробили концепцію проєкту, який інтегровано в простір постійної експозиції.

В залах музею Großstadt (Мегаполіс) та Krieg (Війна) зустрічаються роботи Отто Дікса періоду Першої та Другої світових війн та створені після 2014 року роботи українських митців: Андрія Сагайдаковського, Даніїла Ревковського та Андрія Рачинського, Катерини Бучацької, Дениса Саліванова, а також колективний звуковий проєкт Максима Іванова, Віктора Константінова, Івана Скорини, Ксенії Щербакової та Ксенії Янус.

З початком Першої світової війни в 1914 році старий, цілком стабільний устрій Європи зазнав краху. Війна стала переломним моментом, її наслідки відчуваються і сьогодні. На думку британського історика Еріка Гобсбаума, за «довгим 19 століттям» — від Французької революції до 1914 року — послідувало «коротке 20 століття», що закінчилося в 1991 році з падінням Радянського Союзу, останньої імперії. Однак сьогодні ми бачимо, як Росія продовжує висувати імперські претензії на владу, знову зміцнюючись через завоювання країн, які раніше входили до складу СРСР. 20 століття ще триває — коли воно закінчиться?

Після завершення виставки частина творів увійшла до колекції Kunstmuseum Stuttgart. Музей вирішив придбати роботи Каті Бучацкої — відео «Йде запис» (2023) та фотографію «Вирва у зруйнованому селі Мощун» (2022), а також інсталяцію Андрія Рачинського та Даніїла Ревковського «Степ Мікі Маусів. Архіви» (2022–2023). У свою чергу живопис Андрія Сагайдаковського «Фальшиве небо» (2017) у подарунок Kunstmuseum Stuttgart передав Павло Мартинов, засновник компанії Aromateque, меценат і колекціонер українського мистецтва.

Кураторки — Катерина Семенюк, Оксана Довгополова, Анне Фіт

Організатори — платформа культури пам’яті Past / Future / Art, Kunstmuseum Stuttgart

Партнери — Institut für Auslandsbeziehungen (ifa), Rave Stiftung

Частина представлених робіт надана колекціонером Павлом Мартиновим та громадською організацією “Музей сучасного мистецтва” (ГО МСМ / MOCA NGO)